מחזור משכנתא

מחזור משכנתא

בכתבה הבאה ריכזנו עבורכם מידע אינפורמטיבי אודות הליכי מחזור משכנתא, וזאת על מנת להעניק לכם ידע בסיסי ומקצועי בתחום זה.

מה זה בכלל מחזור משכנתאות?

מחזור משכנתא הינו כינוי למוצר פיננסי, המאפשר לכם להמיר את הלוואת המשכנתא שלכם, בתנאי הלוואה חדשים (וברוב המקרים, עדיפים הרבה יותר). הליך זה של מחזור משכנתא, נועד בעיקר ללקוחות המשלמים מדי חודש החזרי משכנתא גבוהים מדי, ומעוניינים לפרוס את החוב מחדש. כמו כן, הליך מחזור משכנתא נועד ללקוחות המשלמים תעריף נמוך מדי, והם דווקא מעוניינים להגדיל את סכום ההחזר החודשי, ובכך להקטין את תקופת המשכנתא.


כמו כן, תנודות כלכליות, במשק העולמי והמקומי, משפיעות מדי חודש על סכומי הריבית הנלווית לתשלומי ההחזר החודשי, ובחלק מהמקרים, תשלומי הריבית, מכבידים על תשלום סדיר ועקבי של תשלומי המשכנתא, וגם במקרים אלו, עומדת אופציית מחזור המשכנתא לרשותכם.
ברוב המקרים, נוטלי הלוואות משכנתא מתמודדים עם ריביות משתנות, שבסופה של תקופה מגיעים למאות אלפי שקלים. הפחתה באחוזים בודדים מדי חודש, תאפשר לכל אחד ואחת מכם, ליהנות מחיסכון מצטבר משמעותי וחשוב, בו תוכלו להיעזר לכל מטרה כזו או אחרת בחיים.

מחזור משכנתא- האם זה משתלם לכל אחד?

אופן בחינת הכדאיות למחזור משכנתא, צריך להיבחן באופן פרטני ומקצועי על ידי בעלי מקצוע מתחום המשכנתאות והפיננסים, וכמו כן, על פי הערכות כלליות של צפי ההכנסות וההוצאות השוטפות שלכם. כמו כן, הליך מחזור משכנתא, כרוך בלא מעט תשלומי עמלות שונות המשולמות לבנקים השונים בישראל, וגם לכך, צריך להיערך בהתאם.
בין יתר העמלות המופיעות במסגרת הליך מחזור משכנתא, תמצאו: עמלה תפעולית, עמלת היוון (קנס), עמלת אי הודעה מוקדמת, עמלת מדד צמוד וכדומה. אנחנו ב"מגדלי ישראל" מאפשרים לכם ליהנות מתכנון מוקדם לצרכי מחזור המשכנתא, מתוך היערכות למתן עדיפות בתנאי הריביות והעמלות השונות אותן תדרשו לשלם.


מסמכים חיוניים לביצוע הליך מחזור משכנתא

על מנת לבצע פעולת מחזור משכנתא, תדרשו להגיע אל סניף הבנק בו אתם מתכננים לבצע את הפעולה. המסמכים אותם תדרשו להציע (על פי תנאי בנק ישראל) כוללים בין היתר:

• שלושה תלושי שכר אחרונים של נוטלי המשכנתא,

• פירוט עדכני של מצב העו"ש בחשבונות הלווים במהלך שלושת החודשים האחרונים,

• צילום תעודות זהות (ומסמכים מזהים נוספים על פי דרישות הבנקים השונים)

• לוח סילוקין של המשכנתא הקיימת, לרבות, יתרה לסילוק, מסלולי הלוואה קיימת, תשלומי הריביות על המשכנתא הקיימת ותקופת נטילת המשכנתא.

אנחנו ב"מגדלי ישראל" נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה ועניין, הקשורה לתחום נטילת המשכנתאות ותחום מחזור המשכנתאות, וכמו כן, נעמיד לרשותכם את כלל התנאים המועדפים שיש לנו במסגרת קשרי העבודה הענפים והפוריים עם כל הבנקים למשכנתאות בישראל


מאמרים קודמים בקטגוריה זומחזור משכנתא